Polecane

innocurrent.com

Kilka zasad

Zasady i reguły

  • Zakładając konto bankowe należy pomyśleć o oddzielnym koncie pocztowym i haśle tylko do tego celu. Hasło nie powinno być łatwe do złamania, powinno stanowić kombinację liter i cyfr. Koniecznie jest zapisanie go, nie tylko na dysku, bo w razie awarii komputera można je łatwo stracić. Używanie tego samego hasła w bankach, firmach i komunikatorach jest zawsze dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa konta. Nie do rzadkości należą włamania na konta nie tylko bankowe ale i w firmach. Złamane lub poznane przez kogoś hasło zwykle skutkuje zmianą hasła i poczty, wyczyszczeniem konta, także w firmach. Włamywacz o ile ich nie będzie mógł wypłacić zgromadzonych srodków, wyda je na swoje reklamy.

  • W miarę możliwości należy zadbać o dobry i aktywny program antywirusowy i zaporę ogniową (firewalla). Na wielu odwiedzanych stronach można (często niezależnie od woli webmastera) spotkać zagrożenia. Warto tez pomyśleć o jak najbezpieczniejszej i wygodnej przeglądarce internetowej, sporo osób twierdzi, że najlepiej zdają egzamin Firefox i Opera, które są nie tylko bardziej funkcjonalne niz Internet Explorer ale i bezpieczniejsze.

  • Przed rejestracją w firmach, należy pomyśleć o dobrej skrzynce pocztowej (lub kilku), najlepiej pojemnej i takiej, z której e-maile nie byłyby odbijane. W powszechnej opinii najlepiej w praktyce spisują się o2 i gmail. Rejestracja na gmail wymaga zaproszenia, ale nie jest o nie trudno, sporo osób może na prośbę je udostępnić.

  • Przed rejestracją w firmie należy koniecznie zapoznać się z zasadami, jakie warunkują uczestnictwo w programie. W polskich firmach jest to Regulamin, w anglojęzycznych Terms, w niemieckojęzycznych AGB. Warto też zawsze przejrzeć dział FAQ, który na ogół zawiera odpowiedzi na wszelkie wstępne standardowe pytania oraz sprawdzić, czy firma ma własne forum lub dostępny support, gdzie najszybciej można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania i uzyskać informacje o nowościach.

  • Nigdy nie należy kilkakrotnie rejestrować się w tej samej firmie, tworząc kilka kont. Jest to z reguły wszędzie zabronione i łatwe do sprawdzenia, (IP) choćby podawało się różne dane osobowe. Panuje ogólna zasada: jeden komputer - jedno konto. Wyklucza to możliwość rejestracji innych członków rodziny w tym samym programie

  • Handel kontami na ogół jest zakazany, odkupienie lub przejęcie cudzego konta bez wiedzy i zgody webmastera (w niektórych firmach można taką uzyskać, często jej warunkiem jest procentowa opłata od sumy uzyskanej ze sprzedaży) wiąże się z ryzykiem utraty tego konta i zgromadzonych na nim środków oraz osób poleconych. Warto więc dobrze się zastanowić nad sensem "okazjonalnego" zakupu np. na Allegro, zwłaszcza, że sporo osób pozbywa się kont w firmach upadających lub niewypłacalnych motywując to "odejściem od get-paidu, wyjazdem za granicę, brakiem czasu, koniecznością nauk lub pracy" itp.

  • Rejestrując się w firmie należy podawać raczej prawdziwe dane, w większości systemów bazy danych są chronione.

  • Przy zapisie do kolejnych firm warto linki do nich od razu dodawać do "ulubionych" - oszczędza to czasu i kłopotu z odszukaniem.

  • Przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego należy zwrócić uwagę na konieczność zaznaczenia zainteresowań. Służą one nie tylko reklamom skierowanym do konkretnych odbiorców, ale często są testem na uwagę lub znajomość języka osoby rejestrującej się. Zaznaczenie zwrotów "nie umiem czytać" "usuń mnie" "me speaka no English" "delete me" "reedem for ads only" "I am cheater" itp. skutkują usunięciem konta. Podobny skutek ma zaznaczenie search (wyszukiwań) poza "international search", gdyż Polska nie należy do grupy search country z których wyszukiwania są dozwolone.

  • Odbierając reklamy należy zwracać uwagę na tytuły e-maili i treść reklam. Często są to reklamy testowe, tzw. cheatlinki, sprawdzające uwagę odbiorcy, któremu płaci się za za właściwy odbiór reklamy. Bezmyślne i nieuważne klikanie często jest przyczyną utraty części zarobków, a po trzykrotnym kliknięciu powoduje usuniecie z systemu. Wielokrotnie zdarza się, że użytkownicy kliknąwszy nieświadomie w cheatlink w e-mailu, lub banner o wartości ujemnej w sekcjach PTC, nie tylko nie znają przyczyny utraty części zarobku, lub usunięcia z systemu, ale jeszcze wyrażają pełne oburzenia, często wulgarne, protesty o "usunięciu za niewinność z nieuczciwej firmy".

  • Po rejestracji w firmie zawsze należy sprawdzić w panelu użytkownika wszystkie dostępne działy, omijając Search PTC i zwracając uwagę na czas, w którym zazwyczaj pojawiają się nowe reklamy. Pozwoli to na odebranie reklamy, zanim wraz z wygaśnięciem jej ważności straci się możliwość zarobku.

  • Zamawiając reklamy czy wypełniając formularze, należy pamiętać, że większość skryptów nie toleruje polskich znaków, tzw. "ogonków". Wyemitowane treści z użytymi znakami "ą, ę, ż, ł, ś" itp. będą nieczytelne dla odbiorcy (krzaczki)

  • Uzyskując w firmie minimum potrzebne do wypłaty należy pamiętać, że w większości systemów wypłaty nie są automatyczne i natychmiastowe a w niektórych zlecenia wypłaty można zgłaszać w określonych terminach. Czas na realizację zleconej wypłaty zwykle określa regulamin.

  • W każdej niejasnej sytuacji warto zwrócić się do webmastera pisemnie poprzez dział "kontakt" na stronie firmy. Najlepiej robić to w sposób uprzejmy i kulturalny, niewiele kosztuje, a sprzyja dobremu kontaktowi.

  • Zamawiając w firmie reklamę PTP należy uprzednio sprawdzić, czy promowana znajduje się na liście aprobowanych.
  • Promując szukarkę należy wcześniej sprawdzić z jakich krajów akceptuje i zalicza traffik (wyszukiwania)

  • Promując firmy w celu zdobycia poleconych warto pomyśleć o własnej stronie www, choćby prostej tabelce. Zwiększa to szanse na zbudowanie dobrej siatki poleconych. Należy jednak zawsze unikać spamowania i kopiowania prac cudzych w całości lub fragmentach.