Polecane

clixsense.com

Ocena firmy

Ocena firmy

Przed zapisaniem się do firmy należy ją ocenić i zastanowić się czy warto i czy właśnie do tej.
Dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie uczestniczył w żadnym z systemow płacących za odbiór reklam, jest to trudne, bo nie wie, jakimi kierować się kryteriami.
Nie zawsze trafia się na miarodajne opinie, nie zawsze też firma dobra dla zaawansowanego getpaidowca jest równie dobra dla nowicjusza.
Nie zawsze też trafia się na uczciwą, w której wypłata jest pewna. Często dopiero upływ czasu koryguje wiarygodność firmy.
Czym więc kierować się przy wyborze, poza opiniami zaczerpniętymi w serwisach o zarabianiu i na forach?
Co i w jaki sposób można sprawdzić samemu?

Wiarygodność właściciela, administratora systemu.

Chociaż jest osobą obcą i nieznaną, już na pierwszy rzut oka można powierzchownie ocenić czy właściciel programu jest wiarygodny i jakie są jego przyszłe zamiary. Wiarygodny administrator:

  • nie ukrywa danych osobowych
  • poza dzialem "Kontakt" na stronie podaje adres e-mail
  • odpowiada na e-maile w możliwie krotkim czasie
  • na stronie systemu podaje linki do innych swoich firm, jeśli je prowadzi

Znając dane administratora i nazwy jego firm, warto sprawdzić na forach o zarabianiu, jaką opinie ma sam i jego firma lub firmy

  • czy prowadził wcześniej firmę, która byla niewypłacalna, uznana została za scam, bądz splajtowała

O wiarygodności administratora i jego poważnym (lub nie) stosunku do prowadzenia firmy świadczą ceny reklam i sposob ich sprzedawania. Sprawdzić to najłatwiej na forach.

  • czy, w jakich cenach i ilościach, oraz jak często oferuje sprzedaż reklam własnych systemow
  • czy sprzedaje reklamy po zaniżonej cenie

Prawidłowa cena reklam

Dla nabywcy reklamy korzystniej jest kupić ją jak najtaniej. Warto jednak zdać sobie sprawę, że cena reklamy często wystawia firmie świadectwo wypłacalności systemu.
Zbyt niska cena reklam, zbyt częste promocje ich dużej ilości, znaczne rozbieżności pomiędzy ceną na stronie w dziale Reklama a ceną reklamy z zarobków własnych świadczą o kiepskiej kondycji firmy lub lekkomyślności i krótkowzroczności jej właściciela i kiepskich prognozach na wypłacalność systemu.
Cena reklamy powinna być skalkulowana z uwzględnieniem około 70% zysku. W kalkulacji ceny należy brać pod uwagę:

  • ilość uczestnikow systemu
  • procent od zarobków poleconego na każdym levelu
  • minimalny chociaż zysk dla administratora, z którego pokryje koszty amortyzacji firmy
  • wysokość minimum i czas potrzebny na jego osiągnięcie przez okolo 40% stanu liczbowego uczestnikow

Realną wartość reklamy obliczyć z grubsza można mnożąc ilość klikow przez wartość reklamy i dodając do tego procent z poleconych oraz zysk firmy. Cenę obniżyć można jedynie nieznacznie, zakładając, że do wypłaty nie dojdzie okolo połowa uczestnikow, co jest standardem, gdyż część osob rezygnuje sama z rożnych powodow, inni są usuwani z sytemu za naruszenie jego regulaminu.

Spróbujmy pokusić się o podstawowe wyliczenie wartości reklamy 1 gr solo do wszystkich, przy założeniu, że firma liczy 1000 uczestnikow i ma tylko jeden poziom poleconych określony na 10%, zakładając też, że wszyscy użytkownicy powinni byc aktywni i kliknąć link reklamowy.

1000 klikow x 0,01 PLN = 10,00 PLN

10,00 PLN x 10% od zarobkow poleconego = 110% = 11,00 PLN

11,00 PLN + 70% zysku dla firmy = 170% = 20,50 PLN

20,50 PLN x 60% tych ktorzy nie dojdą do wyplaty = 12,30 PLN

12.30 PLN x 35% tych, ktorzy nie są aktywni = 4,30 PLN

12,30 PLN - 4,30 PLN = 8,00 PLN

Tak powinna kształtować się możliwie najniższa cena reklamy.

Obliczenia ułatwi dostępny w serwisie Kalkulator reklam

Sposob wypłaty

Rejestrując się w firmie po to, by w niej zarabiać, trzeba też zwrócić uwagę w jaki sposób można otrzymać z niej swoje zapracowane pieniądze.
Należy sprawdzić jakie metody wypłaty firma oferuje. Nie zawsze jest to uwidocznione na głównej stronie programu, czasem by dotrzeć do tej informacji, trzeba przejrzeć Regulamin (w anglojęzycznych - dzial TERMS).
Polskie firmy standardowo oferują:

  • E-Gold
  • Pay pal
  • MoneyBookers
  • banki polskie
  • przekaz pocztowy (rzadziej)

Warto sprawdzić, czy i w jakiej wysokości pobierane są opłaty manipulacyjne (fee) i zastanowić, czy opłaca się zlecać do wypłaty małe kwoty, czy korzystniej będzie poczekać, aż uzbiera sie większą.
Należy pamietać, że w niektórych firmach wypłaty otrzymać nie można, a zarobki można przeznaczyć jedynie na zakup reklam.
Dzieje się tak w przypadku firmy tylko do reklam (ads only) lub w systemach zagranicznych, w których uczestnictwo osob z niektórych krajów jest ograniczane zapisem regulaminowym. Niekiedy jednak właśnie ze względu na możliwośc zarobku na reklamę, warto byc uczestnikiem programu.
Nie warto jednak rejestrować się w firmach zagranicznych, które nie udostępniają metod wypłaty dostępnej Polakom oferując jedynie takie procesory, z których nie można zrobić przelewu.

Minimum wypłaty

Wysokość minimum, jaką określają regulaminy firm, jest zrożnicowana. Od kilkudziesięciu złotych/dolarów do kwot minimalnie niskich. Istnieją także firmy tak zwane "no minimum", z których wypłacić można nawet kilka centow.
Jeżeli w metodzie wynagrodzenia przewidziane są punkty, należy sprawdzić czy i w jaki sposób są wymieniane.
Teoretycznie można by wyliczyć czas potrzebny do osiągniecia progu wyplaty, gdyby nie fakt, że nie od firm zależy ilość emitowanych reklam. Są okresy, kiedy zamawiających jest wielu, najcześciej dzieje się to w chwili startu jakiegoś nowego programu lub konkursu. W innych okresach nastepuje stagnacja.
Oprócz ilości ważna jest wartość odbieranych reklam. Trudno sprecyzować po jakim czasie uzyska się próg potrzebny do wypłaty. Można jednak pokusić się o wyciągnięcie jakiejś średniej i dostosować uczestnictwo w programie do własnych chęci i możliwości.
Podstawą zarabiania w GPTR jest system poleconych. Kto chce zarabiać samotnie, lub jest niecierpliwy, wybiera firmy z niskim minimum, inni wolą poczekać na większe kwoty lub zakładają, że potrafią zdobyć poleconych co znacznie przyspieszy zarabianie. Niektórzy wybierając firmę, sugerują się oferowanym bonusem za rejestrację swoją lub poleconych. To indywidualny wybór.
Unikać jednak należy firm:

  • oferujących reklamy o dużej wartości linków (poza firmami ads only, tam to jest normalnym zjawiskiem)
  • oferujących wysoki bonus za rejestrację
  • narzucających wysoki próg aktywności uczestnika (zwłaszcza w systemach zagranicznych)

Niektore firmy warunkują wypłatę nie tylko wysokością stanu konta, ale określoną ilością zarobków własnych, liczoną bez procentów z zarobków poleconych. Inne określają maksymalną kwotę wypłaty, jaką można zlecić jednorazowo, lub ograniczają ilość wypłat, np. do jednej miesiecznie.

System poleconych

System poleconych, czyli ilośc poziomow i oferowane procentowe stawki za kazdy kolejny, ma niebagatelne znaczenie dla czasu w jakim osiąga sie wymagany prog wyplaty. Aby jednak docenic jego wage, trzeba zrozumiec, jak dziala. Ale ten temat omowiony jest szerzej w dziale system poleconych