Polecane

sejfik.com

Reklama

Reklama

Aby zarabiać, należy nie tylko odbierać reklamy, ale i samemu reklamować.
Jest to podstawowy sposób zdobywania poleconych i powiększania swego downline, co zapewnia zwiększenie naszych zarobków.

  • Podstawa: Nie należy reklamować programu w tym samym programie.
    Jest to częsty błąd nowicjuszy.
    Przykład:
    Jeśli ktoś jest uczestnikiem programów A, B, C i D, a chce zareklamować program A - reklamuje go w programach B, C i D.
    Reklama programu A w programie A mija się z celem - zapoznają się z nią tylko uczestnicy, którzy już w tym programie są, więc nie zapiszą się ponownie - w ten sposób reklama nie odniesie skutku, a reklamodawca nie tylko nie zyska poleconych, ale niepotrzebnie straci pieniądze wydane na reklamę.

Co i w jaki sposób reklamować?

Głównie firmy, w których jesteśmy i w których chcemy zbudować siatki poleconych, by pomogli nam zarabiać. Reklamować można je pojedynczo, podając link referencyjny, lub zbiorczo, jako stronę www z której odbiorca sam sobie wybierze to, co go interesuje.
Należy więc zastanowić się, nie tylko gdzie reklamować, ale jak to robić w sposób skuteczny.

Pod uwagę należy wziąć kilka czynników:

  • Atrakcyjność reklamowanej firmy dla nowych użytkowników.
    Należy zwrócić uwagę na czas potrzebny do osiągnięcia minimum wypłaty, ilość i wysokość poziomów poleconych, ilość reklam emitowanych przez firmę, dostępne sekcje, konkursy, opinię o firmie.

  • Ilość użytkowników w reklamowanej firmie i szansa na zdobycie kolejnych.
    Duża ilość użytkowników reklamowanej firmy świadczy o jej atrakcyjności, ale też może zniechęcić potencjalnych poleconych, którzy nie wierzą w szansę zdobycia własnych. Często więc łatwiej zdobywa się poleconych w firmach nowych, świeżych. Trzeba być przygotowanym, że do firm licznych zdobyć ich trudniej.

  • Rodzaj reklamy jaką należy zastosować.
    W zależności od rodzaju reklamowanej firmy i możliwości finansowych, wybór jest spory.
    Warto poznać kilka podstawowych.

    Solo Paid Mail
    Mail do określonej liczby użytkowników, o określonym czasie emisji. Im czas dłuższy, tym zwykle mail droższy. Tekst dowolnej długości z linkiem referencyjnym. Najskuteczniejsza z reklam.

    Shared Paid Mail
    Mail z linkiem referencyjnym do określonej liczby użytkowników, o określonym czasie emisji, ale będący częścią maila ogólnego, który takich reklam może zawierać od kilku do kilkunastu, przy tym tekst nie może przekroczyć określonej długości. Tym samym mniej wyeksponowany, zatem mniej skuteczny. Jednak tańszy, co ma spore znaczenie.

    Paid to Click
    Reklama wykupiona na określoną ilość kliknięć, wyświetlana w sekcji PTC w postaci bannera. Skuteczność zwykle średnia. Zamawiając, należy podać url bannera i url strony z linkiem referencyjnym.

    Banner Impressions
    Banner promujący reklamowaną firmę wyświetlany jest na wszystkich podstronach serwisu, także w nagłówkach reklamowych maili, ale klikanie w niego nie jest obowiązkiem odbiorców. Reklama tania ale o niskiej skuteczności.

    Paid To Sign Up
    Reklama dla kupowania określonej ilości poleconych, np. 5 czy 10. Korzystają z niej ci, którzy za drobna kwotę zapiszą się ze wskazanego linku referencyjnego, zwykle na krótki czas i po otrzymaniu wynagrodzenia szybko znikają z downline, lub pozostają w nim jako martwe dusze, czyli nieaktywni. Słaba skuteczność reklamy.

    Link na stronie głównej - różne, sponsorowany, rekomendowany itp.
    Wykupienie miejsca na stronie serwisu jakiejś firmy, w kolumnie lub tabelce, gdzie przez określony czas wyświetlany będzie adres reklamowanej strony w postaci aktywnego linku lub bannerka czy buttona. Podobnie jak Impresje Bannera nie gwarantuje ilości wejść na stronę, ale długi czas emisji pozwoli użytkownikom wzrokowo zapamiętać nazwę strony czy adres.

    E-Mail skierowany - Targetted Mail
    Mail skierowany do wyselekcjonowanej grupy odbiorców o konkretnej narodowości lub konkretnych zainteresowaniach. Zazwyczaj dużo tańszy niż zwykły mail reklamowy.

  • Treść reklamy jaką należy zastosować
    Jest bardzo ważna, musi odzwierciedlać nasze intencje i skłonić odbiorców do właściwego ich odczytania.
    Nie powinna być za długa, ale zbyt krótka też nie będzie skuteczna. Oprócz linku referencyjnego powinna zawierać podstawowe informacje o reklamowanej firmie, naszą opinię, spostrzeżenia, czyli uzasadnienie, dlaczego tę właśnie reklamujemy. Często spotyka się reklamy, do których wkopiowano warunki uczestnictwa ze strony głównej firmy.

  • Rodzaj firmy, w której wykupi się reklamę
    Warto sprawdzić na ile aktualne są dane o liczbie użytkowników firmy, jak często czyszczona jest baza z nieaktywnych, aki jest czas oczekiwania na emisję reklamy oraz na ceny reklam. Warto je zapamiętać, spisać i porównać z cenami w innych firmach. Należy zwrócić uwagę na ilość odbiorców reklam, czyli użytkowników w firmie, często pomocnymi są informacje o narodowościach użytkowników i możliwości skierowania określonych treści do określonych odbiorców. Jaki sens miałoby emitowanie reklamy polskojęzycznej firmy do Amerykanów czy Australijczyków?
    Jeśli jednak w międzynarodowej firmie nie ma opcji wysyłania reklam skierowanych, warto skorzystać z możliwości, jaką daje program Countryswitch

  • Countryswitch
    Przy wysyłaniu reklam w firmach zagranicznych warto zwrócić uwagę na możliwości, jakie daje Countryswitch. Jest to bezpłatny niewielki, ale bardzo użyteczny programik, przy którego pomocy można wysłać jednorazowo kilka reklam, do różnych grup odbiorców.
    Aby z niego skorzystać, wystarczy utworzyć swoje konto na http://www.countryswitch.com i zdefiniować własne grupy odbiorców.

    Switch-link jest indywidualny, przypisany do konta - otrzymujesz go tworząc konto. W koncie definiujesz grupy krajów (jedną, dwie, trzy, ile zechcesz) i przypisujesz im strony, które mają zobaczyć.
    Edycja raz zdefiniowanych grup jest oczywiście możliwa, można je modyfikować do woli.
    Niewielkim minusem jest czas ładowania strony ( przekierowanie countryswitcha zabiera kilka sekund, dopiero potem ładuje się właściwa reklama)
    W reklamie podajesz tylko ten Switch-link, który dostajesz do konta. Wysyłana reklama przy pomocy Switch-linku przechodzi przez system, który na podstawie IP rozpoznaje kraj, z którego przychodzi połączenie i przekierowuje do odpowiedniej strony przeznaczonej dla tego właśnie odbiorcy.

    Przykład:

    Tworzymy dwie grupy

    A - Polska
    B - Pozostałe kraje czyli reszta świata

    Grupie A - przypisujemy stronę http://www.xxxx/

    Grupie B - przypisujemy stronę http://www.yyyy/

    Do reklamy wklejamy przyznany nam Switch-link: http://www.countryswitch.com/switch.php?klient_id=twojswitchlink
    Polacy obejrzą inną stronę, czyli http://www.xxxx/,
    reszta świata inną, czyli http://www.yyyy/

  • Reklamy bezpłatne

    Całkiem niezłą formą reklamy jest stworzenie własnej strony www.
    Może to być prosta tabelka zawierająca linki referencyjne lub podlinkowane bannery z opisem reklamowanych firm, może to być spory serwis. Adres do strony można zamieszczać całkiem bezpłatnie lub na drodze wymiany linków i bannerów w darmowych katalogach stron www, na top-listach, czy w drodze porozumienia wymieniać się linkami z innymi webmasterami.
    Możliwości jest naprawdę sporo.