Polecane

sejfik.com

Scam

SCAM

SCAM - cóż to takiego?

Słowo to często spotyka się w get-paidzie. W tłumaczeniach dosłownych to:

  • Męty
  • Szumowiny
  • Piana

Tu zastosowane w znaczeniu mętów i szumowin społecznych, żerujących na marginesie każdej społeczności.
Trudno podać jednoznaczną definicję, ale :

za SCAM uważa się firmę która:

  • z założenia nie zamierza płacić swoim użytkownikom - widać to po jej warunkach - zbyt wysokie wartości e-maili, bardzo duże minimum, niskie ceny reklam - brak informacji na stronie o tym, że firma z takimi warunkami jest firmą tylko do reklam
  • pomimo pozorów uczciwości - realne warunki uczestnictwa - nie płaci, lub od dłuższego czasu przestała płacić swoim użytkownikom
  • nie realizuje zamówionych z redemption, lub wykupionych za pieniądze reklam

Takie "firmy" powstawały od dawna, a ich twórcy wykorzystując niewiedzę lub naiwność ludzką, wspierani przez swoich zwolenników, roztaczają wizję łatwego i szybkiego zarobku bazując głównie na osobach początkujących w internetowym zarabianiu.
Zwłaszcza 2004 rok upływał pod znakiem scamów, programów typu
XXXcents-XXXXdollars.
Systemy te gromadziły tysiące użytkowników poświęcających swój czas i liczących na wypłaty.
Oferowały wysokie stawki za odbiór reklam, niewiarygodnie wysokie zarobki, niskie ceny reklam i unikały jak ognia informacji na głównej stronie lub w Terms że firma jest "Redeem for ads Only".
Oczywiście z pełną premedytacją, bo kto odbierałby setki reklam po to, by po kilku tygodniach uzbierać na mało skuteczną reklamę?
Użytkownikami tych systemów byli najczęściej ludzie z krajów biednych, dla których wizja osiągnięcia kilkusetdolarowej wypłaty zdawała się szansą na poprawienie swego bytu.
Chińczycy, Hindusi, ale i setki Polaków nie orientujących się w oszukańczym biznesie, którzy zanim otworzyły im się oczy z pełnym zaufaniem pracowali na złodziei.
Przeszkodą była nie tylko naiwność ale i niewiedza spowodowana barierą językową.

SCAMY miały i do dziś mają wielu zwolenników.
Utarły się poglądy i opinie, że są one bardzo przydatne, bo:

  • Reklamy w nich emitowane są najskuteczniejsze dla wyszukiwarek.
    W tego typu firmach, wtedy bardzo licznych, nikt nie sprawdzał znajomości języka ani zaznaczonych zainteresowań. O ile w pierwszym okresie wyniki były niezłe, to webmasterzy szukarek szybko zorientowali się w złym trafficu. Tym samym wielu użytkowników szukarek straciło konta z zarobkiem i możliwość dalszego zarabiania

  • Najłatwiej w nich znaleĄć poleconych
    W pierwszej chwili tak. Z puszczanych reklam zapisywało sie wielu, ale po kilku dniach - tygodniach przestawali być aktywni lub znikali z downline z własnej woli, lub tracąc konta przez nieprzestrzeganie przepisów firm. Tym samym pieniądze wydane na reklamę były kiepską inwestycją.

  • Najszybciej w nich można osiągnąć sumę potrzebną na reklamę
    Z pozoru. W scamach reklamy były tańsze, ale gdy kupowało się je za gotówkę. Uzbieranie na nią w redemption zajmowało naprawdę dużo czasu. Często wcale nie były realizowane, lub emitowano je z tak dużym opóĄnieniem, że traciły swoją wagę. W get-paidzie liczy się szybkość.

  • Reklama w nich jest najtańsza
    To też nieprawda. W wielu uczciwych, choć mniej liczebnych firmach reklama była w zbliżonej cenie, a w ogólnym efekcie emisji reklam okazywała się skuteczniejsza.

  • SCAMY nakręcają rynek
    Owszem, ale własny. Scamy przez częste zaniżanie cen reklam, sztuczne podwyższanie statystyk (np. nie weryfikowały liczby uczestników) i stosowanie agresywnej i nieuczciwej konkurencji przyczyniły się do upadku wielu firm uczciwych.

Scamy typu XXXcents-XXXXdollars pozornie przestały istnieć.
Teraz ukazują się pod innymi nazwami, kamuflując się i wtapiając w tło firm uczciwych.
Zachęcają ładną grafiką, refkonkursami, oferując niby realne stawki za odbiór reklam i osiągalne minimum, w sprytny sposób formułują Terms i niełatwo je wyłapać.
Trzeba bacznie się przyglądać każdej nowej firmie, do której zachęcają nas kolejne reklamy wpadające do naszych skrzynek.
Niestety, twórcami wielu z nich są znów Polacy. Często osoby znane. Warto więc przed zapisaniem się do jakiejś nieznanej firmy dowiedzieć się o niej czegoś więcej, zwrócić uwagę kto ją promuje, w jakich firmach, jakie są opinie na forach, policzyć co tak naprawdę firma nam oferuje.
Może nie zawsze, ale w pewnym stopniu uda się uniknąć rozczarowań.
Warto też zaglądać na forach w listy scamów.